wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Kraty pomostowe » Krata pomostowa wema 1000x1000 30x2 mm ocynkowana
Filtrowanie produktów
Kategorie
Krata pomostowa wema 1000x1000 30x2 mm ocynkowana
PolecamyNasz hit

Krata pomostowa wema 1000x1000 30x2 mm ocynkowana

4 osoby kupiły 5 produktów

Dostępność: Dostępny

Czas wysyłki: do 48 godzin

Numer katalogowy: T18379

Wymiar nośny [L]: 1000 mm

Wymiar poprzeczny [B]: 1000 mm

Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:
Kurier DPD - paczka do 150 cm19,00 zł
Paleta 120x80 cm JAS-FBG - przelew150,00 zł
Paleta 120x80 cm JAS-FBG - pobranie180,00 zł
Paleta 200x100 cm JAS-FBG - przelew289,00 zł
Paleta 200x100 cm JAS-FBG - pobranie310,00 zł
Paleta 120x120 cm JAS-FBG - przelew185,00 zł
Paleta 120x120 cm JAS-FBG - pobranie210,00 zł

Cena brutto: 159,00 zł

Cena netto: 129,27 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • KRATY NA WYMIAR
Krata zgrzewana [KOZ] o długości 1000 mm i szerokości 1000 mm wykonana z płaskowników nośnych o rozmiarze 30x2 mm oraz poprzecznych prętów skręcanych o średnicy 5 mm. Obramowanie kraty wykonano z płaskownika 30x2 mm o powierzchni gładkiej. Płaskowniki nośne kraty połączone zostały prętami żłobionymi, przy zastosowaniu elektrycznego zgrzewu oporowego charakteryzującego się równym i jednorodnym spawem. Technologia ta gwarantuje odpowiednią sztywność oraz stabilność kraty.


alt
Parametry techniczne kraty:
 
  • Wymiar nośny [L] : 1000 mm
  • Wymiar poprzeczny [B]: 1000 mm
  • Wymiar płaskownika nośnego : 30x2 mm
  • Średnica pręta poprzecznego (żłobionego): 5 mm
  • Rozmiar oczka w osi: 34x38 mm
  • Masa kraty: 19,50 kg
  • Tolerancja wykonania kraty: ujemna [+ 0 mm / - 4 mm]
  • Gatunek stali: S235JR
  • Zabezpieczenie antykorozyjne: ocynk ogniowy (zgodnie z EN ISO 1461)
  • Norma wykonania kraty: DIN24537








 

Nośność kraty zgrzewanej o wymiarach 1000 mm x 1000 mm i z płaskownikiem 30x2:
 
Dopuszczalne obciążenie rozmieszczone równomiernie (np. dla urządzeń lub maszyn stacjonarnych)
Rozstaw podpór Maksymalne obciążenie
1000 mm 1078 kg
500 mm 4469 kg
250 mm 17878 kg
Dopuszczalne obciążenie skupione krat zgrzewanych (np. dla ruchu pieszych lub najazdu kołem samochodu)
Powierzchnia nacisku Maksymalne obciążenie
150 mm x 150 mm 134 kg
200 mm x 200 mm 169 kg
250 mm x 250 mm 205 kg
300 mm x 300 mm 245 kg


Zalety sprzedawanych przez nas krat pomostowych:
 
  • Wysoka jakość i wytrzymałość
  • Łatwy i szybki montaż
  • Niska cena
  • Odporność na niekorzystne warunki
  • Szeroka gama zastosowań
  • Jednorodny i równy spaw
  • Szybka dostawa karat z magazynu
  • Produkcja krat pod indywidualne zamówienie


Zastosowanie krat pomostowych

Kratownice pomostowe znajdą zastosowanie w różnych dziedzinach przemysłu gospodarczego (min. przemysł chemiczny, zakłady energetyczne, motoryzacyjne, produkcyjne, składowe, spożywcze czy rolne). Ze względu na ich łatwy i szybki montaż, a także dużą stabilność wykorzystywane są zarówno przez odbiorców przemysłowych, ale i również prywatnych. Kraty pomostowe stosowane są przy budowie kanałów samochodowych, kładek dla pieszych, podestów na wózki inwalidzkie lub dziecięce, do zakrycia odpływów wodnych (np. w myjniach samochodowych lub na drogach ulicznych). W wielkich przedsiębiorstwach wykorzystuje się je także do budowania powierzchni magazynowych lub produkcyjnych.

Kraty pomostowe można wykonać bez zabezpieczenia korozyjnego, które stosowane są zazwyczaj wewnątrz budynku, gdzie nie panuje niekorzystne środowisko. Natomiast przy trudnych warunkach wykorzystuje się kraty ocynkowane ogniowo lub nierdzewne posiadające wysokie właściwości antykorozyjne.

 

Montaż krat pomostowych

Kraty pomostowe należą do jednych z łatwiejszych elementów, z których szybko i łatwo można budować wielkie powierzchnie. W większości, montaż krat uzależniony jest od materiału, który został użyty przy budowie stelaża pod kraty.

Najczęściej do ich zamocowania stosuje się klemy pojedyncze (standardowe), dzięki którym można przymocować kratę do kątownika lub kształtownika stalowego. W przypadku gdy należy łączyć kraty ze sobą wówczas wykorzystuje się klemy podwójne. W sytuacji montażu kart do ceownika stosuje się specjalne haki montażowe, których długość i szerokość uzależniona jest do wielkości ceownika.


 
 
UWAGA! W zakładce KRATY NA WYMIAR - znajdą Państwo informacje odnośnie możliwości produkcyjnych, sposobów składania zapytań oraz przykład dzielenia i określania ilości krat potrzebnych do zakrycia kanału do ruchu kołowego.
Bardzo często zdarza się, że klienci potrzebują zamówić kraty o określonych wymiarach, parametrach wytrzymałościowych lub wykonanych z konkretnego materiału. Niżej prezentujemy schemat ułatwiający sposób składania zapytań oraz dobierania odpowiednich parametrów dla wycenianej kraty.
 
PARAMETRY KRATY

Złożenie zapytania wiąże się z podaniem odpowiednich parametrów, które prezentujemy poniżej.

Nośny wymiar kraty [L] - jest to wymiar dotyczący odległości pomiędzy wspornikami na których podparta będzie krata. Wymiar [L] oznacza długość płaskowników nośnych, które odpowiadają za utrzymanie danego obciążenia. Maksymalna długość wymiaru nośnego dla krat zgrzewanych wynosi 2000 mm.

Poprzeczny wymiar kraty [B] - jest to wymiar skręcanych prętów poprzecznych, które połączone są z płaskownikami nośnymi. Ich ilość uzależniona jest od długości kraty, czyli płaskowników nośnych oraz wielkości oczka.

Rozmiar płaskownika nośnego - jest to płaskownik, którego zadaniem jest przenoszenie obciążenia. Od wysokości i grubości tego płaskownika uzależniona jest waga elementu, który zamierzamy umieścić na kracie lub też chcemy żeby się po niej przemieszczał. Standardowy wymiar płaskowników nośnych wynosi 30x2 mm. Niżej prezentujemy inne możliwości produkcyjne.

Wielkość oczka kraty - jest to odległość pomiędzy płaskownikami nośnymi, a prętami poprzecznymi. W przypadku krat zgrzewanych, wielkość standardowego oczka w osiach wynosi 34,3x38,1 mm. Im mniejszy pierwszy wymiar oczka, tym nośność kraty jest większa, ponieważ wzrasta ilość płaskowników nośnych.

Materiał wykonania krat - do produkcji krat może zostać wykorzystana stal zwykła (nie zabezpieczona antykorozyjnie), stal zwykła zabezpieczona antykorozyjnie (ocynk ogniowy) lub stal nierdzewna. W przypadku stali zwykłej w głównej mierze wykorzystywany jest gat. S235JR, czyli tzw. stal konstrukcyjna. Najczęściej przez klientów wybierane są kraty zabezpieczone cynkowaniem ogniowym, ze względu na ich łatwą produkcję i niską cenę. Natomiast w miejscach, gdzie panują bardzo niekorzystne warunki środowiskowe (atmosferyczne), polecamy zakup krat nierdzewnych lub kwasoodpornych charakteryzujących się bardzo wysoką antykorozyjnością.

 


ZOBRAZOWANIE WYMIARU NOŚNEGO [L] I POPRZECZNEGO [B]

alt




W przypadku zakupu krat dostępnych z magazynu lub pod indywidualne zamówienie należy zwrócić uwagę na wymiar nośny i poprzeczny kart zgrzewanej lub wciskanej. Aby krata mogła prawidłowo przenosić obciążenie skupione lub równomiernie rozmieszczone należy ją montować tak, aby wymiar nośny [L], zawsze był podparty na wspornikach (np. ceownikach, kątownikach czy kształtownikach). Z kolej wymiar poprzeczny, czyli szerokość kraty, należy układać prostopadle do podparcia kraty.














 



MOŻLIWOŚCI PRODUKCYJNE DLA KRAT ZGRZEWANYCH
 
Niżej w tabeli podajemy dostępne wymiary dla poszczególnych elementów kraty, które standardowo stosowane są do ich wykonania. W przypadku chęci wykonania krat o innych wymiarach niż podane w tabeli, prosimy o zaznaczenie takiego wymiaru w zapytaniu, w celu oszacowania kosztów produkcyjnych.

 
Wysokość płaskowników nośnych Grubość płaskowników nośnych Pręt poprzeczny Rozstaw oczka w osiach [mm]
*wymiar pierwszy - odległość między płaskownikami
^wymiar drugi - odległość między prętami poprzecznymi
Materiał wykonania
     - 20 mm
     - 25 mm
     - 30 mm
     - 35 mm
     - 40 mm
     - 50 mm
     - 60 mm
      - 2 mm
      - 3 mm
      - 4 mm
      - 5 mm
    - 4,5 mm
    - 5 mm
    - 6 mm
    - 8 mm
  • 34,3*x38,1^
  • 34,3x50,8
  • 34,3x76,2
  • 34,3x101,6
  • 34,3x19
  • 34,3x22,4
  • 34,3x24
  • 14,8x76,2
  • 14,8x101,6
  • 15,08x22,4
  • 15,08x38,1
  • 15,08x50,08
  • 15,08x76,2
  • 15,08x101,6
  • 22,1x24
  • 22,1x38,1
  • 22,1x50,08
  • 22,1x76,2
  • 22,1x101,6
  • 24,9x25
  • 24,9x38,1
  • 24,9x50,8
  • 24,9x76,2
  • 24,9x101,6
  • 30,1x38,1
  • 30,1x50,8
  • 30,1x76,2
  • 30,1x101,6
  • 30,15x22,4
  • 30,15x38,1
  • 30,15x50,08
  • 30,15x76,2
  • 30,15x101,6
  • 33,1x33,3
  • 33,1x38,1
  • 33,1x50,8
  • 33,1x76,2
  • 33,1x101,6
  • 38,3x38,1
  • 38,3x50,8
  • 38,3x76,2
  • 38,3x101,6
  • 41,4x38,1
  • 41,4x50,8
  • 41,4x76,2
  • 41,4x101,6
  • 43,2x24
  • 43,2x38,1
  • 43,2x50,8
  • 43,2x76,2
  • 43,2x101,6
  • 49,8x38,1
  • 49,8x50,8
  • 49,8x76,2
  • 49,8x101,6
  • 62,2x50,8
  • 62,2x65
  • 62,2x101,6
  • 62,2x132
  • 66,3x38,1
  • 66,3x50,8
  • 66,3x76,2
  • 66,3x101,6
  • stal czarna (S235)
  • stal czarna (S235) + ocynk ogniowy
  • stal nierdzewna (gat. 1.4301, gat.1.4571)
 

RODZAJE PODPARĆ STOSOWANE PRZY MONTAŻU KRAT POMOSTOWYCH
 

W celu zamocowania krat pomostowych, w pierwszej kolejności musimy wykonać podporę ułatwiającą trwałe przymocowanie płaskowników nośnych. Należy jednak pamiętać, że szerokość podpory musi być równa lub większa od wysokości płaskowników nośnych. W przypadku krat z płaskownikami 20 lub 25 mm, szerokość podpory nie może być mniejsza niż 30 mm. Niżej prezentujmy najczęściej stosowane rodzaje podpór.


Kątownik stalowy* – ze względu na łatwy dostęp, szeroki wybór i niskie koszty zakupu, kątowniki stalowe są najczęściej wybieranym elementem do budowy wsporników pod kraty pomostowe. Stosowane przy budowie podparć dla krat o niewielkiej nośności. Do szybkiego montażu krat do kątownika stosuje się specjalne przystosowane uchwyty.


Profile stalowe * podobnie jak kątowniki, profile są również często wykorzystywane do budowy podparcia kraty pomostowej o niedużej nośności. W przypadku wyboru tego rodzaju podpory, kraty pomostowe można montować za pomocą agrafki i śruby zamkowej lub specjalnych haków.

alt



 



Ceowniki stalowe – również sprawdzają się jako podpory krat pomostowych. Często wykorzystywane do montażu krat o średniej nośności np. przy budowie podpór nabrzeżnych lub morskich, ale i również do kanałów wodnych lub ściekowych. Występuje kilka sprawdzonych sposobów zamocowania kraty do ceownika. Do najbardziej powszechnych należy klema standardowa, agrafka ze śrubą zamkową lub specjalne uchwyty hakowe. W przypadku montażu kilku krat warto również zastosować klemę podwójną która umożliwia łączenie krat ze sobą, zwiększając przy tym stabilność konstrukcji.







Teowniki i dwuteowniki stalowe – najczęściej stosowane do budowy podparć dla krat ciężkich charakteryzujących się dużą nośnością, np. pod kanał dla wózków widłowych, samochodów ciężarowych lub przy pokryciu kanałów nadbrzeżnych i morskich, czy przy budowie pomostów zakładowych w dużych fabrykach.


Podparcie murowane- przy budowie np. kanału kołowego lub kanału wodnego, warto zadbać o zostawienie wyprofilowanego gzymsu do zamocowania krat pomostowych o szerokości minimum 30 mm. Wysokość gzymsu uzależniona jest od wysokości płaskownika nośnego. Skonstruowanie takiego podparcia betonowego likwiduje instalowanie dodatkowej podpory (chyba że jest konieczność uzyskania większej nośność kraty). Zaletą takiego podparcia jest możliwość szybkiego demontażu i montażu krat pomostowych.



*Klikając na podkreślone słowa - zostaniecie Państwo przeniesieni bezpośrednio do stron opisowych tych produktów.
 


ZASADY REALIZACJI ZAMÓWIEŃ NA KARATY ZGRZEWANE I WCISKANE NA PODSTAWIE ZAPYTAŃ
 

Termin realizacji - czas wykonania krat pod indywidualne wykonanie, zwykle trwa od 2 do 4 tygodni. Dokładniejszy termin zawsze podawany jest na sporządzonej i przesłanej ofercie pod konkretne kraty. Na czas realizacji składa się: produkcja krat, ich cynkowanie oraz dostawa pod wskazany adres.


Płatność – ze względu na to, że kraty wykonywane są o konkretnych parametrach ujętych w przesłanym projekcie od osób prywatnych lub firm, wymagamy przedpłaty za całość zamówienia lub wpłaty zaliczki będącej gwarantem uruchomienia produkcji.


Dostawa – kraty wykonywane są w różnych zakładach produkcyjnych rozlokowanych na terenie Polski, w związku z czym czas dostarczenia przesyłki, licząc od dnia jej wysłania to maksymalnie 2-3 dni robocze (wyłączając soboty i niedziele). Na życzenie Klienta koszt dostawy może być wliczony w cenę lub rozpisany jako osobna pozycja na dokumencie sprzedaży.


Aprobaty techniczne – oferowane przez nas kraty, produkowane są zgodnie z obowiązującymi normami oraz dyrektywami spełniające warunki nie tylko polskie, lecz również europejskie. Na życzenie klienta do zamówionych krat dołączamy atesty techniczne.
 



SPOSÓB SKŁADANIA ZAPYTAŃ DLA KRAT ZGRZEWANYCH

Aby sprawnie i szybko złożyć zapytanie na kraty zgrzewane należy używać niżej podanego wzoru, który ułatwi wycenę krat bez dodatkowych pytań.

 
KRATA ZGRZEWNA L850 B1200 34X38/30X3 OCYNK - ilość 30 sztuk (miejsce dostawy np. 04-218 KRAKÓW)


Legenda zapisu:

Rodzaj kraty: KRATA ZGRZEWANA
Wymiar nośny [L]: L850
Wymiar poprzeczny [B]: B1200
Wymiar oczka: 34x38
Wymiar płaskownika nośnego: 30x3 (wysokośćxgrubość)
Powłoka antykorozyjna: Ocynk
Ilość sztuk: należy wskazać dokładną ilość krat pomostowych
Miejsce dostawy: należy wskazać dokładne miejsce dostawy krat wraz z kodem pocztowym

 


ZAPYTANIA NA KANAŁ DO RUCHU KOŁOWEGO - PRZYKŁAD I SPOSÓB OBLICZANIA ILOŚCI KRAT
 
Najczęściej składanymi zapytaniami o kraty są pytania o możliwość wykonania krat pomostowych do ruchu kołowego. Przy wyborze odpowiednich krat należy wziąć pod uwagę następujące dane:
 
  • ciężar pojazdu, który będzie poruszał się po kratach. Jeśli jest to wózek widłowy lub samochód ciężarowych to do masy pojazdu dodajemy również jego całkowitą ładowność.
  • wymiary kanału (jego długość i szerokość) - licząc od krawędzi zamontowanych podpór np. kątowników stalowych.

Najważniejszym wymiarem, który wpływa na nośność krat pomostowych jest wysokość płaskownika nośnego, odpowiadającego za przenoszenie obciążenia wzdłuż poruszającego się pojazdu. Im wyższy płaskownik nośny, tym większa będzie jego nośność.

Jak prawidłowo określić rozmiar i ilość krat do przykrycia kanału kołowego o szerokości 700 mm i długości 4710 mm ?

W tym przypadku wymiarem nośnym [L] kraty będzie szerokość kanału, czyli 700 mm. Wymiarem poprzecznym [B], z kolei będzie długość kanału - 4710 mm. Długość kanału należy podzielić według przyjętej zasady 1+1+1+1 + reszta. Zgodnie z tą regułą będziemy potrzebować 4 kraty o wymiarach L700 B1000 oraz 1 kratę L700 B710.

W przypadku poruszania się standardowych pojazdów o masie całkowitej nie przekraczającej 2,5 tony - najlepszym rozwiązaniem będzie użycie płaskownika nośnego o wymiarach 40x3 mm z oczkiem standardowym 34,1x38,3 mm.

Podczas składania zapytanie powyższe wymiary krat powinny być zobrazowane według następującego zapisu:
  • KRATA ZGRZEWANA L700 B1000 34X38/40x3 OCYNK - ilość 4 sztuki
  • KRATA ZGRZEWANA L700 B710 34X38/40x3 OCYNK - ilość 1 sztuka
 


SZYBKI KONTAKT - NURTUJĄCE PYTANIA DOTYCZĄCE KRAT POMOSTOWYCH

W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy dostępni:

 
Telefony komórkowe: + 48 502 418 709 / + 48 731 643 382
Telefony stacjonarne: 178609086, 178609086 
Godziny obsługi telefonicznej: pon. - pt. 07.00 - 15.00
Klienci zakupili także
Krata pomostowa wema 1200x1000 30x2 mm ocynkowana

Krata pomostowa wema 1200x1000 30x2 mm ocynkowana

179,00 zł brutto145,53 zł netto
Pozostałe produkty z kategorii
Krata pomostowa wema 1200x1200 30x2 mm ocynkowana

Krata pomostowa wema 1200x1200 30x2 mm ocynkowana

259,00 zł brutto210,57 zł netto
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.  

Oprogramowanie sklepu shopGold.pl