Wysokość płaskowników nośnych | Grubość płaskowników nośnych | Pręt poprzeczny | Rozstaw oczka w osiach [mm] *wymiar pierwszy - odległość między płaskownikami ^wymiar drugi - odległość między prętami poprzecznymi |
Materiał wykonania | ||||
- 20 mm - 25 mm - 30 mm - 35 mm - 40 mm - 50 mm - 60 mm |
- 2 mm - 3 mm - 4 mm - 5 mm |
- 4,5 mm - 5 mm - 6 mm - 8 mm |
|
|
|
|
|
|
W celu zamocowania krat pomostowych, w pierwszej kolejności musimy wykonać podporę ułatwiającą trwałe przymocowanie płaskowników nośnych. Należy jednak pamiętać, że szerokość podpory musi być równa lub większa od wysokości płaskowników nośnych. W przypadku krat z płaskownikami 20 lub 25 mm, szerokość podpory nie może być mniejsza niż 30 mm. Niżej prezentujmy najczęściej stosowane rodzaje podpór.
Kątownik stalowy* – ze względu na łatwy dostęp, szeroki wybór i niskie koszty zakupu, kątowniki stalowe są najczęściej wybieranym elementem do budowy wsporników pod kraty pomostowe. Stosowane przy budowie podparć dla krat o niewielkiej nośności. Do szybkiego montażu krat do kątownika stosuje się specjalne przystosowane uchwyty.
Profile stalowe * – podobnie jak kątowniki, profile są również często wykorzystywane do budowy podparcia kraty pomostowej o niedużej nośności. W przypadku wyboru tego rodzaju podpory, kraty pomostowe można montować za pomocą agrafki i śruby zamkowej lub specjalnych haków.
Ceowniki stalowe – również sprawdzają się jako podpory krat pomostowych. Często wykorzystywane do montażu krat o średniej nośności np. przy budowie podpór nabrzeżnych lub morskich, ale i również do kanałów wodnych lub ściekowych. Występuje kilka sprawdzonych sposobów zamocowania kraty do ceownika. Do najbardziej powszechnych należy klema standardowa, agrafka ze śrubą zamkową lub specjalne uchwyty hakowe. W przypadku montażu kilku krat warto również zastosować klemę podwójną która umożliwia łączenie krat ze sobą, zwiększając przy tym stabilność konstrukcji.
Teowniki i dwuteowniki stalowe – najczęściej stosowane do budowy podparć dla krat ciężkich charakteryzujących się dużą nośnością, np. pod kanał dla wózków widłowych, samochodów ciężarowych lub przy pokryciu kanałów nadbrzeżnych i morskich, czy przy budowie pomostów zakładowych w dużych fabrykach.
Podparcie murowane- przy budowie np. kanału kołowego lub kanału wodnego, warto zadbać o zostawienie wyprofilowanego gzymsu do zamocowania krat pomostowych o szerokości minimum 30 mm. Wysokość gzymsu uzależniona jest od wysokości płaskownika nośnego. Skonstruowanie takiego podparcia betonowego likwiduje instalowanie dodatkowej podpory (chyba że jest konieczność uzyskania większej nośność kraty). Zaletą takiego podparcia jest możliwość szybkiego demontażu i montażu krat pomostowych.
Płatność – ze względu na to, że kraty wykonywane są o konkretnych parametrach ujętych w przesłanym projekcie od osób prywatnych lub firm, wymagamy przedpłaty za całość zamówienia lub wpłaty zaliczki będącej gwarantem uruchomienia produkcji.
Dostawa – kraty wykonywane są w różnych zakładach produkcyjnych rozlokowanych na terenie Polski, w związku z czym czas dostarczenia przesyłki, licząc od dnia jej wysłania to maksymalnie 2-3 dni robocze (wyłączając soboty i niedziele). Na życzenie Klienta koszt dostawy może być wliczony w cenę lub rozpisany jako osobna pozycja na dokumencie sprzedaży.
Aprobaty techniczne – oferowane przez nas kraty, produkowane są zgodnie z obowiązującymi normami oraz dyrektywami spełniające warunki nie tylko polskie, lecz również europejskie. Na życzenie klienta do zamówionych krat dołączamy atesty techniczne.