wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Kraty pomostowe » Kraty pomostowe na wymiar
Filtrowanie produktów
Kategorie

Kraty pomostowe na wymiar

Bardzo często zdarza się, że klienci potrzebują zamówić kraty o określonych wymiarach, parametrach wytrzymałościowych lub wykonanych z konkretnego materiału. Niżej prezentujemy schemat ułatwiający sposób składania zapytań oraz dobierania odpowiednich parametrów dla wycenianej kraty.
 
Parametry kraty

Złożenie zapytania wiąże się z podaniem odpowiednich parametrów, które prezentujemy poniżej.

Nośny wymiar kraty [L] - jest to wymiar dotyczący odległości pomiędzy wspornikami na których podparta będzie krata. Wymiar [L] oznacza długość płaskowników nośnych, które odpowiadają za utrzymanie danego obciążenia. Maksymalna długość wymiaru nośnego dla krat zgrzewanych wynosi 2000 mm.

Poprzeczny wymiar kraty [B] - jest to wymiar skręcanych prętów poprzecznych, które połączone są z płaskownikami nośnymi. Ich ilość uzależniona jest od długości kraty, czyli płaskowników nośnych oraz wielkości oczka.

Rozmiar płaskownika nośnego - jest to płaskownik, którego zadaniem jest przenoszenie obciążenia. Od wysokości i grubości tego płaskownika uzależniona jest waga elementu, który zamierzamy umieścić na kracie lub też chcemy żeby się po niej przemieszczał. Standardowy wymiar płaskowników nośnych wynosi 30x2 mm. Niżej prezentujemy inne możliwości produkcyjne.

Wielkość oczka kraty - jest to odległość pomiędzy płaskownikami nośnymi, a prętami poprzecznymi. W przypadku krat zgrzewanych, wielkość standardowego oczka w osiach wynosi 34,3x38,1 mm. Im mniejszy pierwszy wymiar oczka, tym nośność kraty jest większa, ponieważ wzrasta ilość płaskowników nośnych.

Materiał wykonania krat - do produkcji krat może zostać wykorzystana stal zwykła (nie zabezpieczona antykorozyjnie), stal zwykła zabezpieczona antykorozyjnie (ocynk ogniowy) lub stal nierdzewna. W przypadku stali zwykłej w głównej mierze wykorzystywany jest gat. S235JR, czyli tzw. stal konstrukcyjna. Najczęściej przez klientów wybierane są kraty zabezpieczone cynkowaniem ogniowym, ze względu na ich łatwą produkcję i niską cenę. Natomiast w miejscach, gdzie panują bardzo niekorzystne warunki środowiskowe (atmosferyczne), polecamy zakup krat nierdzewnych lub kwasoodpornych charakteryzujących się bardzo wysoką antykorozyjnością.

 


Zobrazowanie wymiaru nośnego [L] i poprzecznego [B]

alt




W przypadku zakupu krat dostępnych z magazynu lub pod indywidualne zamówienie należy zwrócić uwagę na wymiar nośny i poprzeczny kart zgrzewanej lub wciskanej. Aby krata mogła prawidłowo przenosić obciążenie skupione lub równomiernie rozmieszczone należy ją montować tak, aby wymiar nośny [L], zawsze był podparty na wspornikach (np. ceownikach, kątownikach czy kształtownikach). Z kolej wymiar poprzeczny, czyli szerokość kraty, należy układać prostopadle do podparcia kraty.














 



Możliwości produkcyjne dla krat zgrzewanych

W poniższej tabeli podajemy dostępne wymiary dla poszczególnych elementów kraty, które standardowo stosowane są do ich wykonania. W przypadku chęci wykonania krat o innych wymiarach niż podane w tabeli, prosimy o zaznaczenie takiego wymiaru w zapytaniu, w celu oszacowania kosztów produkcyjnych.

 
Wysokość płaskowników nośnych Grubość płaskowników nośnych Pręt poprzeczny Rozstaw oczka w osiach [mm]
*wymiar pierwszy - odległość między płaskownikami
^wymiar drugi - odległość między prętami poprzecznymi
Materiał wykonania
     - 20 mm
     - 25 mm
     - 30 mm
     - 35 mm
     - 40 mm
     - 50 mm
     - 60 mm
      - 2 mm
      - 3 mm
      - 4 mm
      - 5 mm
    - 4,5 mm
    - 5 mm
    - 6 mm
    - 8 mm
  • 34,3*x38,1^
  • 34,3x50,8
  • 34,3x76,2
  • 34,3x101,6
  • 34,3x19
  • 34,3x22,4
  • 34,3x24
  • 14,8x76,2
  • 14,8x101,6
  • 15,08x22,4
  • 15,08x38,1
  • 15,08x50,08
  • 15,08x76,2
  • 15,08x101,6
  • 22,1x24
  • 22,1x38,1
  • 22,1x50,08
  • 22,1x76,2
  • 22,1x101,6
  • 24,9x25
  • 24,9x38,1
  • 24,9x50,8
  • 24,9x76,2
  • 24,9x101,6
  • 30,1x38,1
  • 30,1x50,8
  • 30,1x76,2
  • 30,1x101,6
  • 30,15x22,4
  • 30,15x38,1
  • 30,15x50,08
  • 30,15x76,2
  • 30,15x101,6
  • 33,1x33,3
  • 33,1x38,1
  • 33,1x50,8
  • 33,1x76,2
  • 33,1x101,6
  • 38,3x38,1
  • 38,3x50,8
  • 38,3x76,2
  • 38,3x101,6
  • 41,4x38,1
  • 41,4x50,8
  • 41,4x76,2
  • 41,4x101,6
  • 43,2x24
  • 43,2x38,1
  • 43,2x50,8
  • 43,2x76,2
  • 43,2x101,6
  • 49,8x38,1
  • 49,8x50,8
  • 49,8x76,2
  • 49,8x101,6
  • 62,2x50,8
  • 62,2x65
  • 62,2x101,6
  • 62,2x132
  • 66,3x38,1
  • 66,3x50,8
  • 66,3x76,2
  • 66,3x101,6
  • stal czarna (S235)
  • stal czarna (S235) + ocynk ogniowy
  • stal nierdzewna (gat. 1.4301, gat.1.4571)
 

Rodzaje podparć stosowanych przy montażu krat pomostowych
 

W celu zamocowania krat pomostowych, w pierwszej kolejności musimy wykonać podporę ułatwiającą trwałe przymocowanie płaskowników nośnych. Należy jednak pamiętać, że szerokość podpory musi być równa lub większa od wysokości płaskowników nośnych. W przypadku krat z płaskownikami 20 lub 25 mm, szerokość podpory nie może być mniejsza niż 30 mm. Niżej prezentujmy najczęściej stosowane rodzaje podpór.


Kątownik stalowy* – ze względu na łatwy dostęp, szeroki wybór i niskie koszty zakupu, kątowniki stalowe są najczęściej wybieranym elementem do budowy wsporników pod kraty pomostowe. Stosowane przy budowie podparć dla krat o niewielkiej nośności. Do szybkiego montażu krat do kątownika stosuje się specjalne przystosowane uchwyty.


Profile stalowe * podobnie jak kątowniki, profile są również często wykorzystywane do budowy podparcia kraty pomostowej o niedużej nośności. W przypadku wyboru tego rodzaju podpory, kraty pomostowe można montować za pomocą agrafki i śruby zamkowej lub specjalnych haków.

alt



 



Ceowniki stalowe – również sprawdzają się jako podpory krat pomostowych. Często wykorzystywane do montażu krat o średniej nośności np. przy budowie podpór nabrzeżnych lub morskich, ale i również do kanałów wodnych lub ściekowych. Występuje kilka sprawdzonych sposobów zamocowania kraty do ceownika. Do najbardziej powszechnych należy klema standardowa, agrafka ze śrubą zamkową lub specjalne uchwyty hakowe. W przypadku montażu kilku krat warto również zastosować klemę podwójną która umożliwia łączenie krat ze sobą, zwiększając przy tym stabilność konstrukcji.







Teowniki i dwuteowniki stalowe – najczęściej stosowane do budowy podparć dla krat ciężkich charakteryzujących się dużą nośnością, np. pod kanał dla wózków widłowych, samochodów ciężarowych lub przy pokryciu kanałów nadbrzeżnych i morskich, czy przy budowie pomostów zakładowych w dużych fabrykach.


Podparcie murowane- przy budowie np. kanału kołowego lub kanału wodnego, warto zadbać o zostawienie wyprofilowanego gzymsu do zamocowania krat pomostowych o szerokości minimum 30 mm. Wysokość gzymsu uzależniona jest od wysokości płaskownika nośnego. Skonstruowanie takiego podparcia betonowego likwiduje instalowanie dodatkowej podpory (chyba że jest konieczność uzyskania większej nośność kraty). Zaletą takiego podparcia jest możliwość szybkiego demontażu i montażu krat pomostowych.



*Klikając na podkreślone słowa - zostaniecie Państwo przeniesieni bezpośrednio do stron opisowych tych produktów.
 


Zasady realizacji zamówień na kraty zgrzewane i wciskane na podstawie zapytań
 

Termin realizacji - czas wykonania krat pod indywidualne wykonanie, zwykle trwa od 2 do 4 tygodni. Dokładniejszy termin zawsze podawany jest na sporządzonej i przesłanej ofercie pod konkretne kraty. Na czas realizacji składa się: produkcja krat, ich cynkowanie oraz dostawa pod wskazany adres.


Płatność – ze względu na to, że kraty wykonywane są o konkretnych parametrach ujętych w przesłanym projekcie od osób prywatnych lub firm, wymagamy przedpłaty za całość zamówienia lub wpłaty zaliczki będącej gwarantem uruchomienia produkcji.


Dostawa – kraty wykonywane są w różnych zakładach produkcyjnych rozlokowanych na terenie Polski, w związku z czym czas dostarczenia przesyłki, licząc od dnia jej wysłania to maksymalnie 2-3 dni robocze (wyłączając soboty i niedziele). Na życzenie Klienta koszt dostawy może być wliczony w cenę lub rozpisany jako osobna pozycja na dokumencie sprzedaży.


Aprobaty techniczne – oferowane przez nas kraty, produkowane są zgodnie z obowiązującymi normami oraz dyrektywami spełniające warunki nie tylko polskie, lecz również europejskie. Na życzenie klienta do zamówionych krat dołączamy atesty techniczne.
 



Sposób składania zapytań dla krat zgrzewanych

Aby sprawnie i szybko złożyć zapytanie na kraty zgrzewane należy używać niżej podanego wzoru, który ułatwi wycenę krat bez dodatkowych pytań.

 
KRATA ZGRZEWNA L850 B1200 34X38/30X3 OCYNK - ilość 30 sztuk (miejsce dostawy np. 04-218 KRAKÓW)


Legenda zapisu:

Rodzaj kraty: KRATA ZGRZEWANA
Wymiar nośny [L]: L850
Wymiar poprzeczny [B]: B1200
Wymiar oczka: 34x38
Wymiar płaskownika nośnego: 30x3 (wysokośćxgrubość)
Powłoka antykorozyjna: Ocynk
Ilość sztuk: należy wskazać dokładną ilość krat pomostowych
Miejsce dostawy: należy wskazać dokładne miejsce dostawy krat wraz z kodem pocztowym

 


Zapytania na kanał do ruchu kołowego - sposób obliczania ilości krat (przykład)
 
Najczęściej składanymi zapytaniami o kraty są pytania o możliwość wykonania krat pomostowych do ruchu kołowego. Przy wyborze odpowiednich krat należy wziąć pod uwagę następujące dane:
 
  • ciężar pojazdu, który będzie poruszał się po kratach. Jeśli jest to wózek widłowy lub samochód ciężarowych to do masy pojazdu dodajemy również jego całkowitą ładowność.
  • wymiary kanału (jego długość i szerokość) - licząc od krawędzi zamontowanych podpór np. kątowników stalowych.

Najważniejszym wymiarem, który wpływa na nośność krat pomostowych jest wysokość płaskownika nośnego, odpowiadającego za przenoszenie obciążenia wzdłuż poruszającego się pojazdu. Im wyższy płaskownik nośny, tym większa będzie jego nośność.

Jak prawidłowo określić rozmiar i ilość krat do przykrycia kanału kołowego o szerokości 700 mm i długości 4710 mm ?

W tym przypadku wymiarem nośnym [L] kraty będzie szerokość kanału, czyli 700 mm. Wymiarem poprzecznym [B], z kolei będzie długość kanału - 4710 mm. Długość kanału należy podzielić według przyjętej zasady 1+1+1+1 + reszta. Zgodnie z tą regułą będziemy potrzebować 4 kraty o wymiarach L700 B1000 oraz 1 kratę L700 B710.

W przypadku poruszania się standardowych pojazdów o masie całkowitej nie przekraczającej 2,5 tony - najlepszym rozwiązaniem będzie użycie płaskownika nośnego o wymiarach 40x3 mm z oczkiem standardowym 34,1x38,3 mm.

Podczas składania zapytanie powyższe wymiary krat powinny być zobrazowane według następującego zapisu:
  • KRATA ZGRZEWANA L700 B1000 34X38/40x3 OCYNK - ilość 4 sztuki
  • KRATA ZGRZEWANA L700 B710 34X38/40x3 OCYNK - ilość 1 sztuka
 


Szybki kontakt - odpowiedzi na pytania dotyczące krat pomostowych:

W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy dostępni:

 
Telefony komórkowe: + 48 502 418 709 / + 48 731 643 382
Telefony stacjonarne: 178609086, 178609088
Godziny obsługi telefonicznej: pon. - pt. 07.00 - 15.00

 
Dodatkowe opcje przeglądania
Zakres cen od do
Dostępność
Wymiar nośny [L]
Wymiar poprzeczny [B]
Płaskownik nośny [wysokość x grubość]
Rozmiar oczka
Krata pomostowa wema 1000x1000 30x2 mm ocynkowana

Krata pomostowa wema 1000x1000 30x2 mm ocynkowana

159,00 zł brutto129,27 zł netto
  • Numer katalogowy: T18379
  • Dostępność: Dostępny
Krata zgrzewana [KOZ] o wymiarze nośnym 1000 mm i wymiarze poprzecznym 1000 mm - ocynkowana ogniowo. Wykonana z płaskownika nośnego o rozmiarze 30x2 mm oraz prętów poprzecznych o grubości 5 mm, ze standardowym oczkiem 34x38 mm. Więcej informacji na stronie opisowej produktu. 
szt. Do koszykadodaj do schowka
2 Klientów kupiło ten produkt

Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.  

Oprogramowanie sklepu shopGold.pl